Proč koláče z kynutého těsta při pečení prasknou: Kulinářské otázky
Bezva v košíčku – tak to má být. To je jeho přirozený stav – dlouhá, hluboká trhlina táhnoucí se téměř po celé délce koláče. V mnoha receptech se dokonce píše, že po naplnění formy těstem je potřeba projet stěrkou, aby se vytvořila ona kýžená prasklina.
Košíček s prasknutím – toto je jeho vizitka. Bez nich se dají dělat jen malé muffiny.
autor otázky zvolil tuto odpověď jako nejlepší
komentovat
přidat do oblíbených odkaz děkuji
[uživatel blokován] [322K]
Před 5 lety
Koláč po upečení s prasklinou na povrchu, nazývanou kopule, je přijatelný stav produktu získaného pečením v peci při vysoké teplotě.
I když možnosti mohou být následující:
- Tekuté těsto.
- Příliš mnoho prášku do pečiva. Plynové bubliny, které se tvoří v jakémkoli těstě při použití prášku do pečiva, při rychlém zahřátí trouby bubliny stoupají nahoru a rozbíjejí kůrku kopule. Někteří kuchaři radí na začátku zapékací mísu přikrýt alobalem a postupně zvyšovat teplotu trouby. Někdo navrhuje vložit na chvíli do dortu brčko nebo něco podobného.
- Těsto je příliš hutné, když se strany pečou pomaleji směrem ke středu.
Nejdůležitější je ale dodržet správný recept a ingredience v receptu. Hlavní je propečenost pečiva a chuť, praskliny a škvíry jsou druhořadé.
Zde je několik tipů na pečení cupcaků, které jsou docela jednoduché, dostupné a srozumitelné.
komentovat
přidat do oblíbených odkaz děkuji
Marin a Volog ano [338K]
Před 5 lety
Muffiny obvykle peču v malých silikonových formách a praskliny v muffinech při pečení jsou normální. Samozřejmě se netvoří na všech muffinech, ale na většině ano. Zřejmě proto si autor položil takovou otázku. Prasklina není hluboká, jako jizva, někdy se ukáže jako sopka, prasklina úplně nahoře, ale to nezkazí vzhled muffinů.
Nebuďte naštvaní, když dort vyjde popraskaný.
Muffiny peču na 180 stupňů a vložím do předehřáté trouby. Peču 25 minut a je to, muffiny jsou hotové.
Pokud si nejste jisti, zda jsou upečené, můžete je propíchnout párátkem, pokud je suché, koláč je upečený.

komentovat
přidat do oblíbených odkaz děkuji
Basse t-blog r Tilda [542K]
Před 5 lety
Myslím, že popraskaný dort vypadá docela organicky a chutně.
Praskliny, které se tvoří při pečení v troubě, nenaznačují, že s koláčem není něco v pořádku. Teď, když praskne a zůstane uvnitř vlhký, to je jiná věc, už je vadný.
Pokud vám praskliny stále vadí, zkontrolujte, zda je těsto správně uhněteno.
Koláč praská, protože kyne, těsto zvětšuje objem a kůrka vlivem vysoké teploty už, jak se říká, ztuhla. Těsto ale potřebuje prostor a pod jeho tlakem se povrch pokryje prasklinami.
Je lepší dát formu s těstem do trouby, ne příliš horké, a po 15-20 minutách zvýšit teplotu.
komentovat
přidat do oblíbených odkaz děkuji
YaMila [127 tis.]
Před 11 lety
různé důvody prasklin při pečení: z kvality surovin,
končí pečením. a pečení moučných cukrářských výrobků je velmi
důležitý proces. Stojí opatrně bez otřesů, zbytečných pohybů, vložíme
v troubě nebo na sporáku (formy s máslem vymazanou sušenkou položte na plech). Teplota je pravděpodobně uvedena v receptu a je někde do 220 ¤С.
Praskliny vznikají v důsledku uvolňování oxidu uhličitého. Když košíčky ještě nejsou hotové
mít čas ztuhnout, propíchnout povrch nožem
co, aby se uvolnil oxid uhličitý. Ale i kdyby jim to vyšlo
Na prášku se dá spát (až vychladne). Také namazat glazurou, krémem
a posypte vším, co vám fantazie dovolí.
komentovat
přidat do oblíbených odkaz děkuji
-Irink a- [311 tis.]
Před 5 lety
Praskliny v cupcaku lze považovat za normální, protože při pečení cupcaku (během procesu jeho přípravy) se uvolňuje oxid uhličitý.
Vyjít z těsta mu můžete pomoci propíchnutím párátkem, ale je dobré pamatovat na to, že časté otevírání trouby může vést k tomu, že koláč sedne a nebude vzdušný.
Dort je lepší nechat jen tak a hotový dort pak ozdobit posypáním moučkovým cukrem nebo politím polevou.
komentovat
přidat do oblíbených odkaz děkuji
Enot-Nina [115K]
Před 5 lety
Hmm, myslím, že cupcake s prasklinami je víc než normální. Naopak vypadají spíše jako domácí pečivo. Těsto v malé formičce dost kyne, a proto praská.
Můžete je zkusit nejprve zakrýt fólií a po 15-20 minutách je otevřít, aby zhnědl i vrch. Druhou možností je nejprve snížit teplotu na 150 stupňů a poté ji po 15 minutách zvýšit. Třetí možností je zkusit trochu zvýšit množství oleje (tuku) v receptu.
Pokud jste opravdu tak nervózní, proč vám cupcaky praskají, je snazší udělat nějaký pěkný dekor, aby to nebylo příliš patrné:
posypeme moučkovým cukrem, okvětními lístky mandlí, ořechovou strouhankou, vícebarevnými posypy;
udělat polevu – bílou nebo čokoládovou. Pokud chcete opravdu dokonale krásný vršek, stačí ho odříznout a poté glazovat a posypat. Ale podle mého názoru. je to moc náročné a ne domácké
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sveto, řekni mi všechny podrobnosti o tom, jak je děláš, pak ti bude snazší pomoci.
05 Květen 2008 20: 34
Switti-Svetlana
S největší pravděpodobností není těsto vykynuté.
05 Květen 2008 21: 55
64 let
Německo, Kassel
Předem moc děkuji za odpověď. A vše dělám podle receptu, který mám od maminky. A vše pro ni vždy dopadlo skvěle. Pravda, na hnětení těsta používám stroj na pečení chleba. Nejprve naředím 6p v 1 lžících teplého mléka. (41 g) čerstvého droždí a 1 polévková lžíce. Sahara. Vstávají. Poté vypracuji těsto: 2 vejce + 3-6 lžic. rostlinný olej + 6-10 lžic cukru + 250 g mouky + 1 polévková lžíce teplého mléka + trocha soli + vzešlý kvásek. Dal jsem to na teplé místo. Všechno to stoupá (hodně). Poté vložím těsto do stroje, přidám dalších 250 gramů mouky a nastavím na program, který dělá těsto. 1.5 hodiny. Během této doby se těsto uhněte a vykyne až nahoru. Dobře to rozdrtím a ono to zase kyne. Poté těsto na stole ještě trochu zadělám. Nakrájím na kuličky. Dělám koláče. Nechám je prohřát (30-40 minut), potřu vajíčkem a dám do vyhřáté trouby na 180 stupňů. kamna. A začnou praskat. Všechno. Možná jsem dal příliš mnoho droždí. Nebo je třeba ho zabít 3x. Samotné těsto je velmi chutné.
05 Květen 2008 22: 04
Dělala jsem to podle stejného receptu, moje se taky rozbily.Myslela jsem, že jsem je jen špatně utěsnila.
05 Květen 2008 22: 11
Sveto, tenhle recept neznám. Koláče vždy smažím na oleji a mám velmi jednoduchý recept: mouka, voda, sůl a kvásek. Ale hodně peču s kynutým těstem a můžu vám říct, že ve skutečnosti dáte hodně droždí, půl balíčku čerstvého droždí na 500 gramů. dost mouky.
Myslím, že těsto je překvašené, za prvé pro sebe děláte práci navíc a za druhé těsto kyne, když často a moc dlouho kyne. Těsto by nemělo zdvojnásobit svůj objem, čím více kvasnic v těstě, tím rychleji kyne a kyne. Postačí, když necháte těsto jednou vykynout, uděláte koláče a necháte je kynout 2-20 minut.
Přeji hodně štěstí a příště nám dejte vědět, jak jste dopadli.
05 Květen 2008 22: 13
Switti, ukázalo se, že na 500 gramů mouky dáte 42 gramů droždí.
Podle mého názoru stačí dát 20-30 gramů (polovina nebo trochu více než standardní balení).
05 Květen 2008 23: 53
64 let
Německo, Kassel
Souhlasím, s kváskem jsem asi zašel příliš daleko. Ale o přístupu mě moje matka (a její matka (také skvělá řemeslnice)) vždy učila: Doslova, jak napsala moje matka v receptu na kynuté těsto speciálně pro mě: „Nechte těsto vykynout alespoň 3krát.“ A v této věci jí bezvýhradně věřím. Doslova jednoho dne budu péct koláče a o výsledky se určitě podělím.
06 Květen 2008 0: 06
| Switti napsal: |
| Doslova, jak napsala moje maminka v receptu na kynuté těsto speciálně pro mě: “Nechte těsto vykynout alespoň 3x.” A v této věci jí bezvýhradně věřím. |
S našimi matkami se nehádám, všechno dělaly lépe než my.
Jen nenechte těsto narůst více než 2krát, jinak bude peroxidovat. Čím je těsto teplejší, tím rychleji kyne.
06 Květen 2008 20: 36
Holky, včera jsem pekla koláče z kynutého těsta. Zde jsou. Nechtěl jsem to vystavovat, protože. většinou dopadnou lépe.

Vidíte, některé praskly. Těsto nakynulo 2x. Ty, které se upekly na plechu, praskly. a ne na mé oblíbené staré strašidelné pánvi, kterou si ani netroufám vystavit.
07 Květen 2008 2: 45
Holky, možná potřebujeme metal. Na dno trouby dejte misku s vodou, aby koláče nepraskly, jak si myslíte.
07 Květen 2008 9: 20
| Victoria napsal: |
| Holky, možná potřebujeme metal. Na dno trouby dejte misku s vodou |
Dělám to vždycky
07 Květen 2008 11: 58
| Victoria napsal: |
| Možná potřebujeme kov. Na dno trouby dejte misku s vodou, aby koláče nepraskly, jak si myslíte. |
Victoria, na tom nezáleží, voda v troubě dělá droždí nadýchanější.
Všimla jsem si, že když mi chleba nakyne víc, než by měl, praskne, prý je lepší, když těsto tolik nekyne, než když moc nekyne. Včera jsem zase pekla chleba a speciálně jsem ho hlídala, aby nepřekynul a chleba dopadl výborně, nebyla na něm jediná prasklina. : Proto mluvím z vlastní zkušenosti, těsto by nemělo kynout více než 2x, to znamená, že musíme zapnout troubu včas, aby se zahřála. Moje těsto už zdvojnásobilo svůj objem a teprve potom jsem zapnul troubu, ale trvá to asi 2 minut, než se dobře prohřeje a v tu chvíli kynou kynuté výrobky a chleba ještě rychleji a ukázalo se, že přestaly stojící. Teď zapínám troubu brzy, dokud se nezahřeje a těsto vykyne tak akorát.
Holky, nemyslete si, že si myslím, že jsem chytřejší než vy, jde jen o to, že když hodně pracujete s testem, studujete jeho chování. A vždy rád dostanu nové rady, které mohou pomoci i mně.
Holky, jakou děláte náplň do koláčů v troubě?
07 Květen 2008 12: 35
NatalyS
anja-73
Popravdě s kynutým těstem moc zkušeností nemám a vždy dělám jen „těsto na chruščov“, které se za studena hněte a uchovává v lednici. takže se tam k němu nemusíte přibližovat 2x nebo 3x, ale přesto některé také prasknou. Proto jsem si myslel, že jim to v troubě po vychlazení bylo trochu „suché“.
Anyo, dělám všemožné náplně, zvláště ty naše oblíbené: játra, zelí, mrkev, s mletým masem a mnoho dalších – kromě brambor, ty nám nějak nejdou.
07 Květen 2008 17: 05
| anja-73 napsal: |
| Holky, nemyslete si, že si myslím, že jsem chytřejší než vy, |
Proč ne? Pečeš chleba! To je zcela za hranicí. Alespoň pro mě. Děkuji, Anechko, vždy si rád přečtu vaše komentáře. Souhlasím s vámi: zřejmě jsem těsto také přepekl, protože. Koláče z druhé várky praskly. Na chuti to ale nemělo vliv.
07 Květen 2008 17: 10
| Victoria napsal: |
| Holky, možná potřebujeme metal. Na dno trouby dejte misku s vodou, aby koláče nepraskly, jak si myslíte. |
Viktoria
V důsledku odpařování vody z mísy se pečicí komora navlhčí, kůrka výrobků proto nebude tak tlustá (při pečení se vlhkost odpařuje z vrchní kůrky mnohem intenzivněji než ze středu těsta ). To nemá žádný vliv na praskání koláčů.
Jak jsem již psal, příčinou mezer může být:
– na krájení bylo odebráno nedokvašené těsto + kynutí obrobků bylo nedostatečné a navíc při kynutí došlo k zvětrání povrchu obrobků. Při vysoké teplotě v troubě se vrchní kůrka, která se vytvořila příliš rychle, protrhla v místě, kde se uvolnily fermentační plyny nahromaděné uvnitř (protože těsto nekvasilo včas nebo včas vykynulo, ale teplota těsta byla nízká pro „práci“ kvasnic atd. a když byly produkty umístěny do pece, fermentace se velmi zintenzivnila, kvasinky začaly „pracovat“, samozřejmě do určitého bodu, pak odumřely na teplota – to je vysvětlení pro uvolňování fermentačních plynů). Může to být také jeden z důvodů – obrobek byl umístěn do příliš horké pece a v důsledku tvorby krust nebyl dostatečně vyvinut objem výrobku (docházelo k jejich roztržení v důsledku uvolňování fermentačních plynů) .
Upozornění:
Před výsadbou je nutné povrch produktů navlhčit postřikem vodou (bez velkých kapek – jinak se na kůře mohou objevit tmavé skvrny a bubliny v místě, kde velká kapka „rostla“);
Zabraňte povětrnostním vlivům (vysychání) povrchu obrobků během doby kynutí.
Uhněteme těsto normální nesmáčivé konzistence (strmé těsto má horší proces kynutí)
Nevkládejte produkty do příliš horké trouby, nejprve snižte teplotu „vyvětráním“ trouby nebo pomocí knoflíku pro ovládání teploty trouby.
Oh, zdá se, že je to tak, nenapsal jsem to příliš chaoticky a srozumitelně?
07 Květen 2008 17: 21
| Natálka napsala: |
| nedokvašené těsto bylo odebráno k řezání, |
| Natálka napsala: |
| Nevkládejte předměty do příliš horké trouby, aniž byste nejprve snížili teplotu. |
Natašo, kde jsi vzala tuto informaci?
Pokud vím, pokud těsto dostatečně nevykyne, nebude výpek tolik nadýchaný a pokud těsto dostatečně nevykyne, tak se výpek trhá.
A neovlivňuje to ani vysoká teplota, chléb dávám vždy do velmi horké trouby na 250° a po 10 minutách snížím na 200°. Při vysokých teplotách kůrka ztuhne, získá krásnou barvu a křupe. U koláčů a sladkého kynutého pečiva samozřejmě nejsou potřeba vysoké teploty, jen jsem chtěl říct, že tím nedochází k prasknutí pečiva.
07 Květen 2008 18: 01
| anja-73 napsal: |
| Natašo, kde jsi vzala tuto informaci? |
Jsem vystudovaný procesní inženýr.
| anja-73 napsal: |
| Pokud vím, pokud těsto dostatečně nevykyne, nebude výpek tolik nadýchaný a pokud těsto dostatečně nevykyne, tak se výpek trhá. |
Anyo, máš naprostou pravdu, ale jen pokud těsto správně vykynulo!
Snažil jsem se vysvětlit možné důvody, co bylo špatně v případě Switti-Svetlana – proč dochází k výbuchům kůry.
07 Květen 2008 18: 21
66 let
Rusko, Austrálie, Rakousko, Anglie
Mohu také vložit své myšlenky.
Světlano, dalším možným důvodem je, že koláče potíráte vajíčkem, povrch tím sice zhoustne, ale v horké troubě úplně ztvrdne a při úniku plynů z kvašení praskne kůrka. Výrobky je lepší mazat pouze žloutkem (je jemnější) a raději ředit mlékem nebo vodou. Dalším důvodem může být kynutí, kdy se produkty kynou ve velmi teplé a suché místnosti, ale o tom už psala Natasha
07 Květen 2008 18: 58
Holky, jste tak chytré. Děkuji. Chci jen běžet do kuchyně a dát těsto, s ohledem na všechna vaše doporučení.
07 Květen 2008 19: 06
| Dusya napsal: |
| Mohu také vložit své myšlenky. |
Olenko, samozřejmě, že můžeš. Myslím, že tímto způsobem tento problém vyřešíme.
| Dusya napsal: |
| voda. Dalším důvodem může být kynutí, kdy se produkty kynou ve velmi teplé a suché místnosti, ale o tom už psala Natasha |
S tím také naprosto souhlasím, k tomu musí být těsto při kynutí zakryté, pak nevysychá a není průvan.
V zásadě platí, že při práci s kynutým těstem je nutné dodržovat spoustu pravidel, a proto se s ním asi mnoho lidí nekamarádí.
07 Květen 2008 23: 38
64 let
Německo, Kassel
Holky, jste všechny tak skvělé. Nikdy jsem se nezúčastnil žádného fóra. Zkusil jsem to a nebyl jsem zklamán. Děkuji mnohokrát za podporu. Něco jiného je číst v kuchařkách a něco jiného přijímat rady z první ruky. Nyní se všemi kulinářskými problémy pouze pro vás. A někdo jiný mi řekněte, jak na stránky zveřejňovat fotky nebo vaše recepty. Ještě jednou děkuji.